pondělí 23. dubna 2012

Den 75. - první den ve škole

Tak usnula jsem opět v neděli až kolem jedné, ale dobrých 6 hodin spánku to do těch sedmi dalo a nevstávalo se mi tak zle, spíš jsem byla nervózní, takovej ten pocit, že byste radši zase zalezli do postele a přečkali to nejistý období a probudili se "až to bude všechno dobrý":)

Mno, příprava nějaká proběhla, měla jsem prezentaci, pár her...snad tonějak vyjde. Jen jsem pořád nevěděla, co že to budu učit dneska v "sanitation class"...hodiny byla od 10 do 11:30 plánoveně. Puput mi řekla, že mám být ve škole v9, že se tam sejdeme. Tak si říkám, že cesta je celkem dlouhá a tak že vyrazím už v osm.

Snídaně klasika, tousty s máslem, sýrem a čokoládovou rýží - nestěžuju si :) A potom už jsem vyrazila na cestu, Ještějsem se rychle vracela pro Garmina protože bez něj ani ránu :) Foťák jsem tentokrát nechala v pokoji, říkala jsem, si fotit školáky hned první den asi neni dobrej nápad.

Mno, úspěšně jsem počkala na angkot TST, mávla na něj, on zastavil, úspěšně řidiči řekla, že chci k Mitra dua a on mě tam úspěšně dovezl a já mu zaplatila a i mi vrátil :) Byla jsem na sebe pyšná normálně ;) Jelikož škola byla už kousek, tak jsem se rozhodla že další angkot chytat nebudu a že to dojdu těch deset minut, navíc jsem měla do devíti čas. Před devátou jsem tam byla jako na koni :) Jen vrátní(policisté mě nepoznávali a i když jsem se jim to snažila trochu vysvětlit, posadili mě do vrátnice, kde jsem proseděla tak půl hodinky :D

Nijak moc mě toaž nerozhodilo, říkala jsem si, jestli chtějí, abych v tý třídě v deset byla, no tak si mě musí do desíti vyzvednout :) Ale každopádně jsem tam byla sama a Puput nikde. Tak jí píšu SMSku, že jsem  tam a co ona, jestli dorazí. A ona že jako joo, ale že až okolo 10...jenže to už začínala moje hodina :D Mno, ale že prý ať jsem v klidu, že přijede Puput.

Mezitím mě vyvedl Mr. Chandra, mladší pokrokovej učitel, kterej nám pomáhá. S tím jsem prokecala skoro hodinu, přičemž jsem na začátku psala Puput, že jsem tam a jestli dorazí, ona mi odpověla a že jo, ať počkám "moment" - a do třičtvrtě hodiny tam byla! :D

Všichni se divili, jaktože už jsem uvnitř a že jsem se sama dostala až ke škole a tak...pomalu se blížila desátá a tak jsmese odebrali do sborovny probrat kde budu učit atd..Tam se v indonéštině o mně asi 15 minut diskutovalo až mi oznámili, že to budeme muset změnit, že nebudu mít sanitation class, ale drama class, že to bude lepší na porozumění :)

A tak jsme nečekaně nasedli na motorky a odjeli ještě k tomu úplně jinam, kde se konala "externí" divadelní hodina :D já jsem jela na motorce s učitelem Chandrou a jeli jsme první a ostatní nás následnovali. Jelli jsme kolem úžasného místa zvaeného "bird market" - je to veliký most přes řeku a na tom mostě je tržiště, kde se prodávají všechny možné druhy ptáčků :) Byla jsem z toho úplně vyplesklá a kouakal jsem kolem sebe s otevřenou pusou :)

Dojeli jsme na místo a tam už čekali studenti a zkoušeli nějakou hru na takovém malém venkovním pódiu. Všechno bylo v indonéštině a já jerozuměla ani slovo, ale vysvětlili mi, že hra je o boji za práva žen. To uběhla asi hodina a půl co děti zkoušeli (byla to poslední velká závěrečná zkouška před pátečním vystoupením na jedné akci, kam máme jít i my) a potom přišla jiná třída, starší a ti zkoušeli zase jinou hru s námětem o školském systému a o mladistvých a studentech a o boji za bezplatné školství. Vážně to bylo ispirující :)

KAždopdáně potom přišla i Janine a spolu jsme se potom vrátili do školy, já už učit nemusela a Janine a Paulovi začala hodina pomalu a tak jsem se odebrala na cestu zpět do své hostfamily. Rozhodla jsem se jít pomalu pěšky a koupit si něco v nejbližší sámošce. A tak jsem si na odměnu zvládnutí nějak prvního dne koupila nějaké krekry a nanuk a i když teda cesta byla nakonec opravdu dlouhá v tom vedru, došla jsem asi po hodině a čtvrt až zpátky a byla zpátky ve pokoji :) hurááá

1 komentář:

  1. tak to ses teda moc nenadřela ten první den :) docela na poslední chvíli rádi mění plány, co?

    OdpovědětVymazat