pondělí 30. dubna 2012

Den 82. -pondělí: S.O.S.

Tak jsem dnes poprvé ve škole doopravdy "učila" a hned jsem poslední půlhodinu nevděla co říkata  bylo trapné ticho, když se děck na nic neptaly a tak vás musím poprosit o pomoc!!!

Měla jsem připravenou prezentaci o ČR, padesát slidů, vyšlo to asi na hoďku, bylo tam něco málo o zeměpisu, sousedech, Praze, prezidentovi, jídle, pamítkách, sportovcích, pivě, Máj od Máchy, nějaký přísloví, příroda  a roční období, recepty dva...no prostě celkem dost, ale i tak jsem na posledních plhodiny nervózně trapně stála a nevěděla čím je zaujmout!

Nemám tptiž tentokrát jen učit angličtinu, ale mám sdílet svoji kulturu a tím je zaujmout a přimět nebát se mluvit a ptát se. A proto se obracím na vás, mé věrné čtenáře s prosbou o pomoc.

Ať už by vás napadlo jakékoli téma, film, tanec, aktivita, hra,...SEM S TÍM! Zrovna stahuju Pelíšky, napadl mě i Český sen...i tak ale do budoucna potřebuju inspiraci a nápady a není to s tím moc slavný...ať tu zanechám alespoň nějakou malou stopu, tak potřebuju vaši pomoc, jak středoškoláky ve věku 16-18 zaujmout.

pište komenty a pokud nemůžete, protože nemáte Google účet, pište na kalcicak@gmail.com a pokud i to vám přijde moc složité, najdete mě na skypu pod nickem "petrakalcicova" nebo na Facebooku

Díky!!!

7 komentářů:

  1. a co takhle cesky tradice a folklor - velikonoce, carodejnice, 1.maj, vanoce...nebo vyznamne osobnosti,cestovatele,skladatele...kulturni instituce - muzea, divadla a tak :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas s Domcou, ty tradice a zvyky by sly, ne? A napadlo me, jestli je nemuzes jakoby poprosit nebo jim dat za ukol, aby nejdriv oni tobe rekli svoje tradice a pak pro porovnani reknes ty jim. Normalne jak ve skolce "A ted mi kazdy reknete nejaky zvyk", jinak lidi/deti v tomhle veku k akci neprimejes podle me. Jeste se ti zeptam mamky, ma pedak a delala na intru a taborovy vedouci a tak, ale to az vecer... Zatim drzim pesti! :-)

      Vymazat
  2. a hudba by taky mohla být sranda..od skladatelů až po Helenku:D A pohádky...ať už filmové, nebo knižní...co se filmů týče, tak ještě možná Kolja, Ostře sledované vlaky, Obecná škola..je jich tolik výborných:)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo a ještě mně napadla třeba literatura (Kundera, Kafka, Čapek)...a třeba i Havlovy hry...umění a obrazy, např. Ladovi a Muchovi obrazy...možná i nějaké dokumenty, třeba o pražském jaru a sametové revoluci...ale i protektorátu a únoru 1948..k filmům mně napadl ještě Vyšší princip, Musíme si pomáhat, S tebou mě baví svět, Jak utopit doktora Mráčka...atd:))

    OdpovědětVymazat
  4. Ukaž jim třeba fotku Pražského hradu (třeba letecký snímek z map) - koneckonců je to největší sídlo prezidenta (asi když nepočítáme některé vládce) na světě. Některé další hrady či zámky by asi taky stály za pozornost. Koneckonců za sebou máme více než tisíciletou minulost. A co fenomén "Cimrmann"? To taky není až tak úplně obvyklé ve světě - držet si 40 let fiktivního génia a pojmenovávat si po něm ulice :)

    OdpovědětVymazat
  5. Všem vám moc děkuju, vážně, určitě nápady využiju! Kdyby ještě kohokoli cokoli napadlo, sem s tím :) Díky!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Peti, zkus jim třeba ukázat nějaký přírodní zajímavosti u nás - Prachovský skály, Sněžka, Drábské světničky a taky i třeba hrady a zámky.. a jestli se jim to líbí, co si o tom myslí a tak.. a rozhodně hudbu - český moderní interprety - Sto Zvířat třeba :D

    OdpovědětVymazat