čtvrtek 1. března 2012

Den 24. - pátek: Administrativní dělení Thajska

Tak jsem zjistila, že zítra jedu s Thapanee do Suphanburi - je to další provincie a už jsem se naštvala konečně jsem si vyhledala jak to teda s tím administrativním dělením je! Přišlo mi to totiž nějak děsně složitý...Takže:

Thajsko se dělí na changwat, ty se dělí na amphoe a ty se ještě dělí na tambon.


Changwat = provincie - v Thajsku je jich dohromady 76! Naptaří tam ty okolo Bangkoku, ty se nazývají speciálně khet. Například já jsem teď v provincii Nakhon Pathom (stejně tak se i jmenuje její hlavní město, často to tak bývá). Další známé provincie jsou Ratchaburi (kde "bydlím"), Kanchanaburi, Phetchaburi - prostě provinci nejlíp poznáte podle hlavního města a ne vždycky je tam koncovka -buri. Také jsou třeba porvincie jako: Sukhothai, Trat, Rayong atd...Provincie se dále dělí na amphoe




Amphoe = district - i česky distrikt, odpovídají analogicky něčemu jako krajské město. Prostě každý distrikt se jmenuje podle největšího města v daném distriktu. V thajsku je dohromady 878 amphoe - distriktů. Prostě každá provincie se dělí na dalších 3-50 distriktů (hodně se to liší podle velikosti provincie). Opět sem nepatří 50 districtů okolo Bangkoku - mají výjimku. Ten amphoe, kde se teď nacházím v Nakhon Pathom districtu, kde je škola, se nazývá Kamphaeng Saen. Ovšem tam kde bydlím - to už je provincie Ratchaburi a district (amphoe), kde bydlím je Ban Pong. Amphoe se dále dělí na tambon.

Dělení provincie Nakhon Pathom - zvýrazněný amphoe Kamphaeng Saen, kde je škola




Tambon = subdistrict
. Ještě menší jednotka než amphoe (district). Překládá se jako subdistrict nebo okres. Každý distrikt obsahuje 8-10 tambonů. V Thajsku je jich 7255, opět nezahrnující 169 okolo Bangkoku. Moje bydlení (provincie Ratchaburi, district Ban Pong) je v tambonu Krap Yai :)

A vesnice, ve které bydlím je Huai Kra Bork

:)

Takže má přesná adresa, pokud by se někomu chtělo čistě náhodou poslat pohled je:

Petra Kalčicová
361/39-40 moo 9 (to je ulice)
Huai Kra Bork
tambon: Krap Yai
amphoe: Ban Pong
changwat: Ratchaburi
Thailand
South-East ASIA

Konečně se v tom orientuju!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat