čtvrtek 8. března 2012

Den 30. (už!) - čtvrtek

Jsem tu třicet dní...Letí to celkem :) Dnešek takovej nějakej únavnej...Ráno školka. Byla jsem celkem připravená, věnovala jsem tomu včera celkem čas a myslím, že to určitě bylo o něco lepší. I tak je to nějak namáhavý s těma malinkejma. Ale už jsem měla pocit, že oni se víc baví a tím pádem i já :) A navíc jsem na ně tentokrát byla poprvé úplně sama a taky se to nějak zvládlo :)

Dělala jsem takovou písničku s Hello, hello, hello, how are you? A k tomu se tančí, tak se jim to líbilo, pak trochu tichou poštu a divadýlkoo s plyšákama. Jo, víte vy vůbec, co nebo kdo je to Ultraman? Ne?! Jo, já to taky nevěděla, ale už jsem v obraze :) Komiksová postavička, ze seriálu, která je tu děsně, ale děsně in. Ultraman je všude! :D Všichni ho znají a nejvíc ho baští děcka okolo 6ti let - viz. Bajmon, která dneska byla ve škole s mamkou na návštěvě. Tady ho máte:



Mno, její mamka (sestra Thapanee) se zdejchla a nechala mi jí několik hodin na starost - takže jsem s Bajmon učila školku, oak s ní měla přestávku a nechala jí malovat a tak a pak ještě se mnou byla na hodině pro páťáky a čtvrťáky. No, ona je taková překypující životem, což je chvilkově fajn, prostě normální malý rozvěrný dítě :) Ale je náročná na pozornost :) A to velmi :) Ale naprosto chápu, že si její mamka chtěla pár hodin odpočinout a tak jsem se snažila sito s ní prostě užít a myslím, že se povedlo. A nejvíc jsem zabodovala lízátkem :D :D :D Jak jinak. Odměny prostě fungujou :)

Překvapení dneska bylo, když jsem místo 4. třídy měla je a ještě spojený s páťákama. Fajn, kdyby mi to bylo řečeno dřív, nemám problém, ale když vejdu (a to není poprvé) do třídy a je tam někdo jinej, než jsem čekala a já mám udělanou přípravu, která je tím pádem nepoužitelná, zrovna dvakrát nadšená z toho nejsem. Jednou jsem si z toho dneska nedělala hlavu, okej, dyť se nic neděje, sabai sabai, trochu zaimprovizuju :) Ani mi to nevadilo. Ale když se to samý, ty samý dvě třídy, zase nečekaně opakovaly znovu i po obědě, už to bylo trochu nepříjemný. Příprava opět nanic, nedostatek nakopírovaných cvičení, moc studentů ve třídě, navíc s každou z těch tříd jsem probrala něco jinýho a tak někteří ví o co jde, jiní jsou mimo. Fakt mě to malinko namíchlo, že jim nestojím za to, aby mi to někdo, alespoň hodinu dopředu ohlásil...To nejde, jsem myslím hodně přizpůsobivá a nemám nejmenší problém s tím, když mi ředitelka řekne, hele, zítra nebudeš mít tuhle hodinu 3. třídu, ale 4.. Prostě si jen udělám jinou přípravu,co na tom? Klíďo píďo, nemám nejmenší stížnosti. Ale tohle mi přišlo malinko jako podpásovka, doteď jsem to nějak neřešila, když to občas bylo takhle neplánovaný, prostě jsem to brala, tak jak to přijde, stane se, zapomene se to říct, o to víc v Thajsku, fakt se to neřeší a mě tahle pohodová nálada vyhovuje :) Ale takhle dvakrát za den, navíc, když tam Thapanee byla a ještě se mě ptala co mám za hodiny. Jsem dobrovolník, mám se tu skvěle a dělám to opravdu ráda. Změny mi nevadí, tady je to tak nějakna denním pořádku, zas ale nejsem otrok, takhle to neumím. Nejde mi si vycucat z prstu dvě hodiny pro dvakrát víc dětí než jsem čekala s jinýma úrovněma znalostí...Jen mě to zamrzelo. Jinak totiž je všechno opravdu skvělý a já se tu mám opravdu skvěle, tak zas si nechci stěžovat, nemám jinak proč :)

Tak jsem si to v klídku srovnala a prostě že jen po hodině poprosím úplně v pohodě a v klidu a mile Thapanee, jestli mi to může příště jen říct, alespoň den předem a když to nepůjde, tak třeba alespoň před hodinou, ať si pak nepřipadám jako takovej blbec...Když pak fakt nevím, co učit a je to škoda, ztráta času ztráta hodin, během kterých jsem mohla děckám něco málo předat. Je mi jasný, že v tom určitě žádný špatný úmysl není, na to Thajce už trochu znám a oni prostě neděljí zlý věci :) Není proč by si tady lidi dělali nějaký věci naschvál, prostě...prostě lid se usmívaj a není to nic divnýho, naopak to je to nejnormálnější na světě :) Když si to člověk uvědomí, opravdu si toho tady váží a já si toho vážím :) No, úplně normálně v pohodě jí to zítra jen řeknu, že to jen prostě ubírá trochu na efektivitě výuky :D Vím, že to vůbec nějak špatně určitě nemyslela. Řekla bych, že se tomu obě zasmějem a bude to naprosto v pohodě :)

O obědu všichni dostali zdarma nanuka, heč :) To je hezký :) Asi je jim jasný jak je tu vedro i těm dětem a tak jim poskytnou dobrotu a zchlazenéí v jednom :) Jo, je tu pěkně :)

No, šesťáci poslední hodinu byli v pohodě, i já i oni byli unavení a tak jsem skončila hodinu ještě asi o pět minutek dřív než obvykle, už dávno nezačínám a nekončím na minutu přesně, to se tady nenosí :)

Ještě zítra (mají být odpoledne nějaký volby předsedů tříd, jsem zvědavá) a v sobotu brzo ráno frčím do Bangkoku. Bude to napínavý, ale musím říct, že se fakt docela těším :)

1 komentář: