pondělí 27. února 2012

20. den - pondělí Pohoda a pretesty

Tak dneska se sice vstávalo malinko hůř, ale zase den v pohodě. Dneska se po celém Thajsku psaly záverečné testy pro šesťáky - takže ti mi hned první hodinu odpadli. Nakonec mi odpadla i ta druhá,protože přijela delegace - boss naší ředitelky a další dvě učitelky či co z Bangkoku na kontrolu průběhu testů. Nijak výrazně jsem se tomu nebránila a úspěšně jsem se připravovala na zítřek a na hodiny odpoledne.

Dokompletovala jsem si pretesty, nakopčila další věci, zjistila jsem kolik by mě stála letenky do Surabayi v Indonésii přes Kuala Lumpur. Se všema poplatkama a taxama asi 2000 dohromady...to neni tak zlý...asi se totiž rozhodnu pro projekt právě tam - zaujal mě nejvíc projekt v Malangu (a nejblíž je mu Suarybya na východě Jávy), při kterém se budu nejdříve učit místní kultuře, umění, tancům a tradicím a zkoumat potenciální turistická místa v Malangu a pak jim navrhovat možnosti zvýšení přilivu turistů. V neposlední řadě taky budu učit na střední angličtinu kříženou s rozvojovým vzděláváním a kulturní výukou, takže i to GRV tam bude. Je to úplně něco jinýho, ale líbí se mi to :) Taky Malang je podle fotek pěkný město a má asi 800 000 ob. takže komunikace se světem by měla nějaká být :) Co vy na to?

Mno, oběd jsem slupla jak malinu, jen už mi stačí méně rýže než předtím, zato ovoce si fakt neodepřu, je tu strašně dobrý, čerstvý a šťavnatý...Třeba po mangu bych se oprvadu utloukla :) Potom už třeťáci a první pretest - byl podle mě lehkej, ale oni zezačátku buď dělali, že jsou úplně hloupí a nebo opravdu nevěděli, co maj dělat,a to je potom logicky moje chyba. Ovšem pak už se nějak chytili, byla jsem ostřejší než jindy, ačkoli je mi to proti srsti, musela jsem je pěkně rozsadit a okřikovat ať si hezky hleděj každej svýho.

V týhle pozici jsem byla snad poprvý v životě. Vždycky na gymplu jsem si říkala jak se ty učitelé maj, že si tam jen tak seděj a my se tudeptáme a trápíme nad jejich písemkou...No tak jsem to zažila konečně i z druhý strany a neni to takovej med...sami byste chtli, aby jim to dopadlo dobře, protože to odráží i vaše schopnosti. Vypadalo to nejdřív, že to bude žalostný a že jsem jim snad dala až moc těžkej test..ale ve skutečnosti se pak chytli a víc než půlka to dala v pohodě :) Musím je za to hnedka příště odměnit, už se na to těším :) A ty zbylý prostě nechám bejt, jakože se nic neděje, ať se na to příště mrknou...

Po tom, co jsem to opravila, což mi zabralo tak hodinu, tak jsem šla hned na čtvrťáky a dala jim podobnej, o něco těžší test. Věděla jsem, že jsou škovní a taky se ani tolik neptali a nekřičelki a hned pochopili co se po nich chce a byli hodný :) Dopadlo to podobně jak u třeťáků, ale průměr bodů by byl jistě vyšší, prostě by jim stačilo si to zopáknout a myslím, že by to bylo okej. Jedna holčina to tam dala skoro na plnej počet bodů, což mě hrozně potěšilo, že alespoň někdo pochopil, že budem dneska psát test a vypadala, že se na to podívala :)

Teď tady ještě sedím ve škole, kupodivujsem dneska nepřečetla ani řádku z knížky (Kindla), což tradičně o přestávkách dělám, i když mi odpadly 2 hoďky, tak jsem měla napilno a aspoň už teď až dorazím na pokoj, tak nic moc nemusím - fajn pocit :) Vidím to tak, že večer věnuju nějaký tvůrčí činnosti nebo čtení - jak jinak. Jo vidíte, kdyby náhodou jste měli doporučení, písněte tip na knížky :) Mám ještě zásobu, ale určitě časem dojde a já budu ráda za inspiraci :) Zatím mám v merku Hyperion (Dan Simmons) a potom Tetovaného (Brett) - mám zrovna menší sci-fi, fantasy období, ovšem nepohrdnu i ničím hlubším nebo naopak plytčejším - člověk má pokaždé náladu na něco jiného a všechny žánry se hodí :)

3 komentáře:

  1. Ahoj Peťulko, ten další projekt na stáž se mi líbí a podle mě by to byla naprosto skvělá zkušenost!!! Určitě jdi do toho:)) Líbí se mi, že nejdřív se máš naučit místní kulturu, tradice..prostě zapadnout a teprve pak, na základě těhle poznatků navrhovat strategii pro turisty...takhle by to mělo být!!!!
    Jinak, co se týče toho okřikování u psaní testů, taky jsem si vždycky říkala, jak se ti učitelé mají a že to musí být super nás buzerovat a okřikovat...ale ono je ve skutečnosti mnohem těžší je právě okřiknout, když vidíš, že opisují...tak nějak mi to je prosti srsti, asi jsem ještě v duši moc studentem, abych to zvládala přísně a s autoritou...setkávám se s tím v práci, ale tam už jsou dospěláci, a to je ještě horší, než malé děti:DD a doporučení na knížku? poslední, která mě dostala a velmi mě naučila se jmenuje Divoké labutě...je to třígenerační fakto-román o Číně, jejích tradicích, historii a velmi dobře je tam zachycena právě kulturní revoluce a její následky...opravdu mě to dalo hodně a je to i hodně čtivé:)Drž se Peťulko, všichni tady hltáme každé tvé napsané slovo:)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se ten projekt taky hodně líbí. Určitě do něj jdi. Co se knížek týče, tak mé doporučení již máš, ale uvědom si, že Hyperion má 5 dílů, tak to nepodceň :-) Navíc něco hlubšího se dá asi jen těžko doporučit, ale záleží na osobních preferencích.
    Každopádně podle nadpisu koukám, že už je to 20 dní, tak já myslím, že už by to stačilo, ne? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Peťul, takovej projetk se nemlůžu odmítnout.. fakt to zní parádně.. přijde i zajímavější než tvoje učení doteď, ale to je zase můj osobní názor ;) jo a já teď zrovna čtu cestopis - Hrob bílého muže od Juraj Chmiel - je to NIgérie, Niger, Benin a Kamerun.. aspoň vim, kam do Afriky nepojedu.. a pro tebe by to mohlo bejt zajímavý, ať víš, jak si na tom v Asii dobře :D

    OdpovědětVymazat