pátek 17. února 2012

Den 11., sobota - myšlenkové pochody a terén

Tak jsem se konečně dneska dobře vyyspala, spala jsem do půl desátý, pak už mi to bylo blbý, protože mi bylo jasný, že bey snídaně neodjedou a tak jsem si šla vyčistit zuby a za chvíli mě už Sophon volal na snídani. Asi to tu mají udělaný tak, jak by to správně mělo být - snídaně je největší jídlo dne. Navíc je teplý (rejže) a zdravý (zase zelenina, žampiony se zelenýma chilli papričkama) a zakončíte to ovocem. Měla jsem po delší noci celkem hlad a tak jsem to zblajzla :D Teprve když mám teď čas odpočívat, číst si , nemuset pořád myslet jen na učení a přípravy, tak si víc všímám menších věcí a běžného života a dochází mi všechny rozdíly, co mi doteď unikaly nebo jsem neměla čas si jich všimnout. To, že Sophon se každý ráno modlí k Buddhovi, že Wasana pere všechno ručně, každý den vaří 2x denně, k tomu chodí na 10 hodin do práce, nevím jak to zvládá..že děti do školy chodí ve viditelně obnošených uniformách a hodně děravých ponožkách, že platí asi 10 bahtů (cca 6-7 korun) denně ve škole za společný oběd. Denně taky automaticky umývají nádobí po všech. Další věc třeba záchody a koupelny. Drtivá většina záchodů je tu na turecký způsob s tím, že žádný papír a žádně splachování - prostě hned vedle záchoda, na který si nesedáte nýbrž stojíte "nad upravenou dírou", to všichni určo známe, hned vedle něj je vybetonovaný roh místnosti, udělaná malá nádrž, do které se napustí voda, tu vy miskou naberete a záchod ručně zalijete a tím vlastně splachujete. Podobné je to u koupelny, sprcha je celkem luxus, jinak je to prostě jen místnost s větší nádrží s vodou, kterou nabíráte větší miskou a tu si lijete na sebe a umýváte se tak.
Moc se mi líbil nový poznatek - na domech všude visí dvě vlajky - modro-červeno-bílá thajská vlajka a taková žlutá o které jsem nevěděla co je to za vlajku. Tak mi Sophon vysvětlil, že to je vlajka pro krále. A je žlutá, protože král se narodil v pondělí a pondělí je žlutý den tadyv Thajsku :)
Občas je na některých domech i taková azurově modrá vlajka - tak ta je zaspro královnu, protože ta se narodila v pátek a to je modrý den :)´To jsou věci :)
Ještě asi dvě hoďky jsem si četla můj oblíbený únik z reality - Hunger Games od Suzanne Collins a pak jsem vyrazila ven :) Venku příjemných 28 s tím, že foukalo, na místní lidi určitě kosa. Prosšla jsem se po vesnici a můj pocit toho, že je to fakt chudá oblast se prohloubil, když jsem viděla některá obydlí trošku dál od středu vesnice...Lidé se tu živí především zemědělstvím, což jde poznat i podle všudypřítomných polí a políček s cukrovou třtinou a rýží. Všude pobíhají psi uštvaní vedrema lidé pracují tak nějak pořád..Zase ale je tu krásně, všichni se usmívají víceméně (pokud zrovna neciví překvapeně na mě co tam jako dělám s foťákem). Klasická věc - na motorkách se tu jezdí ve třech, ne-li ve čtyřech. Skočila jsem po focení do 7-11, koupila si toaleťák (nevím, jak to dělají přesně oni, ale já ho radši beru sebou :D ), nějaký ten džus (ovoce je tu spousta, ale přepadla mě strašná chuť jen na tu šťávu), malé brambůrky (oslavím tak první úspěšný týden :D jinak je mají v zajímavých příchutích jako třeba s mořskými řasami, s krevetami..), taky obálky a s tím, že jsem chtěla i známky, ale měli jen ty za 3 bahty a ty moje jsou jen na pohled za 15 bahtů, což znamená, že jich na pohled budu muset nalepit 5 a na dopis bych musela dokonce nějakých 15-20, aby to mělo tu správnou hodnotu na dopis poslaný do zahraničí..to bude veselo :D Ještě jsem přihodila malý krém an ruce, protože jak píšu neustále křídou na tabuli a nemůžu si umýt ruce, tak je mám hrozně suché....A vydělala jsem tím nákupem dva igelitové sáčky, které se taky vždycky hodí. Navíc jsem se naučila schovávat si malé bankovky (zelené dvacetibahtové bankovky) na víkendové výlety co mě čekají s Thapenee až mě vezme do nějakého chrámu, abych mohla přispět do "buddhových kasiček" jak to mu teď říkám :) poprosím ho, aby to tady všechno vyšlo a bylo v pořádku a ať Míša může přiletět :)

Tak... jdu si zase dáchnout, je to krása ten odpočinek, něco počtu a pak sem hodím nějaká ty fota :)

3 komentáře:

  1. a jak hodně na tebe civěj?? jseš pro ně taky takovej exot, nebo jsou aspoň trošku zvyklí, protože před tebou byl ve škole jinej stážista, ne? :)

    OdpovědětVymazat
  2. byli tam jiný stážisti, ale jen z Vietnamu nebo Indie, takže pro ně nic exotickýho. Já jsem tu první Evropanka :)

    OdpovědětVymazat
  3. tak to na tebe určitě koukaj jak sůvy z nudlí :D :D to věřim..

    OdpovědětVymazat