čtvrtek 16. února 2012

Den 9. čtvrtek - trocha duchovna a nové povinnosti


Dneska se vstávalo nějak špatně, spoceně, jak bych řekl Míša, prostě jsem byla „pláclá“. Ale přišla zajímavá ranní vzpruha. Přijeli jsme do školy o něco dřív a Sophon mě vytáhl tady do chrámu (Wat thajsky), podle kterého se škola jmenuje (viz foto) a tam dneska byl jeden „skoro-mnich“, kterej nosí štěstí,že jo, takže se tam sešli lidi i děti a on se nejdřív modlil modlil, ostatní koukali, občas k němu někdo šel a poprosil ho o něco a on se za to pomodlil. Měl na sobě takovej bílo-stříbrnej hábit dloouhej až na zem. A potom se všichni přesunuli za něj, někdo mu podal takovou mísu a on tam vždycky hrábnul a házel za sebe takový malý kytičky složený z barevnejch stuh. Ostatní je chytali pro štěstí a ředitelka Thapanee jeden chytila a dala mi ho, tak jeden mám na památku a hned jsem si přála, abys mi mohl přijet :) A potom, když to všechno rozházel, tak šel do chrámu a to bylo dobrý najednou se udělala takovej had, jeden se držel malinko jeho, další toho dalšího a tak to šlo dál, takovej hrozen lidí spojených :) asi si předávali tu jeho sílu. A všichni i věděli v jakou chvíli se mají zase pustit. Fakt zajímavá věc. Mno potom první hodina pohoda, zjistila jsem že je mnohme příjemnější, když nestíháte a můžete jet tak, že vám klidně něco zbye, než mít toho málo a pak vařit nervózně z vody :D jenže pořád ještě neodhadnu úplně ten čas…Ovšem při druhý hodině to prasklo a najednou projektor mrtvej, jen svítila kontrolka „lamp“. Si říkám, no dobrý, praskla jim lampa v projektoru…hm…ovšem já jsem zrovna v tu chvíli psala na tabuli, takže za to fakt nemůžu a byla jsem pak odsouzená psát na tabuli dál…ale pak jsme zjistili, že nějakým zázrakem to zase jde  Jinak mi Thapanee opět přidala hromadu práce, chce po mně, abych připravila na příští týden tzv PRETEST pro každou třídu zvlášť. Maj na to takovej vzor a podle toho to mám vybrat/vytvořit/změnit/přepsat…No řeknu vám, žádná prča. Mám o víkendu co dělat :D Učím se zase víc a víc thajských slovíček, dneska jsem se přiučila „Já se jmenuji…“ = „Čchá č´…“ – no, blbě se to píše, ty jejich nosovky vlastně nejdou napsat a tak se to á pořádně naučit jen poslechem a opakováním, protože je to trochu složitější než to takhle vypadá. Kdybyste to jen přečetli česky z papíru, nebudou vám pravděpodobně rozumět…A třeba „Já jsem učitelka“ se řekne „Čchá kh´khrůů“. Opět to člověk musí slyšet…Ale snažim se :) Tak yjsem dostala darem 4 trička do školy na sebe!!! To je strašně supr, protože včera jsem si sice jedno koupila ve vesnici, ale jinak tu nemám co nosit, má tílka jsou pohoršující :D Ještě pak vymyslet nějakou sukeň někde a je to okej :) Co se týče dnešní náplně výuky, měla jsem 4, 5 a 6 a učila jsem části těla a pomohla si pak písničkou „Head and shoulders and knees and toes“, dál taky jsem doplnila barvy černou a bílou a navázala na to rozdílama – opposites (protiklady) jako třeba big x small, good x bad, cold x warm, happy x sad atp. Taky jsem popojela s písmenkama a dělala cvičení na psaní složitějších číslovek. Dál ještě ty šikovnější, aby slyšeli rozdíl mezi G x J, M x N, E x I, K x Q…no prostě toho byla dneska spooousta :) Jo další úkol co mám je zapisovat každý den nejen probranou látku u jednotlivých tříd (to už logicky dělám, jinak bych se v tom ztratila kdo co už umí) ale i dojmy – jak rozuměli, jak reagovali…uf :D Ale den jinak okej, jsem celkem motivovaná a děcka to myslím baví,navíc tu pouštěj "Heal the world" od Michaela což celkem motivuje samo :)))

Žádné komentáře:

Okomentovat