pátek 17. února 2012

DEN 10. - První týden za mnou :)

Tak mám za sebou úspěšně i pátek , poslední den v týdnu a tudíž mě čeká víkendík plný spánku a odpočinku doufám. Budu tedy muset udělat něco s těmi pretesty a posttesty, ale to se zvládne. Dneska, když jsme jeli ráno autem do školy, tak byla zatím největší mlha, jakou jsem tu viděla. Opravdu mlíko, nebylo skoro vidět na krok, Sophon jel pomalu jak bylo kolem bílo. Člověk to nečeká, když už ráno okolo sedmé je tu skoro 30 stupňů a denně se to vystoupá během dne do cca 36 °C. Dneska bylo zase o něco větší vedro. Ale už si zvykám a tak to není tak zlý :) Kdybych byla v Evropě, mrzla bych jak rampouch, to se raději budu trochu potit. Vlhkost vzduchu je hodně vysoká a tak je člověk pořád trošku orosen…zase na druhou stranu už jsem se aklimatizovala natolik, že když mám zapnutou na pokoj klimatizaci, tak mi je při 29 °C zima a přidávám na 30 :D Kdo by to byl řekl! :D No, jinak ta mlha, znamená, jak mi bylo řečeno, že přechází jedno období v druhé – tady zima v „hot season“, což vlastně prakticky znamená to, že mlha je každý ráno větší a větší a přes den je větší a větší vedro, až se to vystoupá na cca 40 °C, a když už je to nesnesitelný, tak rpstě začne pravidelně pršet, aby se země zase ochladila.
Dneska mě celkem nečekaně po první hodině, kdy jsem měla prvňáčky spojené s druháčkama, opravdu malinké děti, přepadl strašně hezký a příjemný pocit, že ty děti z toho opravdu něco mají a něco pochopily a že je to baví a mě taky a že opravdu dělám něco smysluplného a hrozně mě to zahřálo, že se mi to povedlo si to splnit. Prostě ten pocit, kvůli kterému tu jsem. :) Nejdřív jsem s nimi zopákla Hello a potom vybarvovali obrys balónku, naučili se říkat balloon a pak základní čtyři barvy (Pavlí, díky za pomoc!!!) Pak ještě skvěle zvládli základní povely jako stand up, sit down, look, listen a tak, byli hrozně skvělí a roztomilí a všechno si chtěli vyzkoušet a mě to prostě hrozně potěšilo :)
Další hodiny proběhly taky v klidu, 4, 5 a 6. Opět jsme tančili a u chytrých šesťáků zvládli dokonce i základní gramatiku typu I am, You are, i zkrácené tvary a zápory. Naťukla jsem i otázky a myslím, že to půjde samo :) Jen přes příští týden mají psát test na konverzaci v určitých situacích, takže to abych se do toho pustila, aby něco věděli :) Jediné, co je tady kromě vedra trochu vysilující je to, že hodiny jsou 60-minutové, takže těch posledních 15 minut už jsou unavené děti i já poněkud a potom není žádná přestávka a jede se okamžitě dál dalších 60 minut…takže pokud nic neodpadne, tak v ideálním případě probíhá den tak, že v 8:00 se oficiálně začne, 8:00 – 8:30 je tzv. „vzdání holdu vlajce a králi“, kdy děti opakují nějakou naučenou řeč a i učitel má nějaký proslov , potom od 8:30 do 11:30 je vlastně nepřetržité vyučování (v praxi se dělají jakési operativní mezery), pak 11:30 – 12:30 společný oběd – opět děti před obědem odříkávají naučenou řeč o přibližně o tom, že děkují za rýži, děkují zemědělcům a slibují, že jí sní všechnu a nechají po sobě čisto a pořádek. Pak 12:30 – 15:30 další vyučování, pak uklízení školy (které ale probíhá i tak nějak během dne, předpokládám, že je v tom nějaký systém, ale jaký přesně, to jsem nevypozorovala). Děti odcházejí okolo 16h, učitelé okolo 17, když je všechno uklizeno. Zavřeno a zajištěno.

1 komentář:

  1. to jako nemáte přestávky na čůrání?? jejej.. to by mi vadilo asi.. a ty máš taky nějakou řeč poránu???

    OdpovědětVymazat